MyCall

MyCall er en internasjonal mobiloperatør som også opererer i Norge. De har svært gode mobilabonnement dersom man også ønsker å ringe til utlandet eller bruke abonnementet i utlandet.

Bilde fra lofoten med hav og store fjell i bakgrunnenMycall logo

Vi har ingen samarbeid med MyCall

Sist oppdatert lørdag 15. november 2025 kl. 00:27

MyCall er en internasjonal mobiloperatør som også tilbyr norske mobilabonnement som kan brukes i Norge til kompetitive priser. Den største fordelen med MyCall er at man ofte får bedre priser i utlandet og til utlandet fra Norge.

Mange som ringer mye til andre land utenfor Norge, velger ofte MyCall. De har spesielt gode priser til spesifikke land.

Vi skal fortelle mer om denne spennende mobiloperatøren som tilbyr en rekke ulike typer mobilabonnement for bruk i Norge, men også rundt om i verden eller fra Norge til utlandet.

Tips: Mange vil være tjent med å bytte mobilabonnement - Sammenlign mobilabonnement, spar penger.

MyCall: Priser, dekning og Anmeldelse

MyCall leverer en spennende tjeneste og skiller seg ganske kraftig ut fra andre norske mobilabonnement. De fokuserer hovedsakelig på bruk fra Norge til utlandet eller bruk i utlandet.

Dermed skal vi fokusere litt mer på denne biten, da det er en stor del av deres tjenester som tilbys norske brukere.

De tilbyr mange spennende mobilabonnement som inkluderer fri tale, SMS/MMS fra Norge til land utenfor Norge. Dette gjør MyCall til en svært fordelaktig mobiloperatør for personer som ringer mye til utlandet.

Her får man muligheten til å ringe til andre land i EU/EØS eller utenfor EU/EØS uten økt kostnad. Man kan også velge mobilabonnement som inkluderer data i land utenfor EU/EØS eller i EU/EØS og Norge.

Dette gjør MyCall til en svært fleksibel mobiloperatør for personer som har behov for mobildata utenfor Norge eller ønsker inkludert tale og SMS/MMS fra Norge til utlandet.

Prisene er også svært kompetitive, men abonnement er mye mer tilrettelagt for bruk fra Norge til utlandet eller i utlandet. Dette gjør det mindre gunstig for vanlig bruk i Norge enn rene norske mobilabonnement.

Mobilabonnement

MyCall sine mobilabonnement kan deles inn i 3 ulike typer. Alle med unike fordeler og ulemper. Man bør velge det abonnementet som passer best til ens forbruk, da de har svært ulike egenskaper.

De skiller hovedsakelig mellom EU og vesten, Afrika, asia og Midtøsten, og Norge. Disse forskjellige typene abonnement kan man velge mellom med MyCall:

  • MyCall Norge: Kun i Norge, men SMS/MMS til hele verden
  • MyCall EU+: EU, UK, USA og Canada
  • MyCall Global: Afrika, Asia og Midtøsten

Vi skal fortelle mer om disse typene og fordelene og ulempene med disse abonnementene i tillegg til å ta for oss priser. Slik kan man velge riktig mobilabonnement, og forstå bedre hvordan deres abonnement fungerer.

Alle abonnementene inkluderer 20 000 SMS/MMS som kan sendes til de fleste land i verden (med unntak), men inkluderer kun tale fra Norge til regioner / land som er inkludert i abonnementet.

Kort fortalt vil det abonnementet som passer best til deg være det abonnementet som fungerer til landene du ønsker å besøke eller ringe og sende SMS/MMS til uten økt kostnad.

Priser

MyCall har relativt gode priser, og spesielt hvis man bruker telefonen mye for å ringe til utlandet fra Norge eller ofte reiser til disse landene. Da kan man få svært lave priser i forhold til mange andre mobiloperatører.

Prisene kan variere ekstremt mye - spesielt deres abonnement som fungerer utenfor Norge, da prisene kan forandre seg avhengig av hvilket land man velger.

Dette koster MyCall sine mobilabonnement (Kilde, MyCall.no):

NB! Prisene er veiledende og kan forandre seg over tid. For en komplett oversikt, må du selv undersøke prisene ved å besøke deres nettsider, kontakte MyCall eller snakke med en selger.

Som vi kan se, er det svært store variasjoner når det kommer til pris, avhengig av hvilket abonnement man velger og størrelsen på dette abonnementet.

MyCall Norge

MyCall Norge er deres norske mobilabonnement hvor data og tale kun fungerer i Norge og EU/EØS, mens man kan også sende SMS/MMS til hele verden. Det leveres per i dag med kun 1 GB mobildata til kr 149,- per måned.

Det er en relativt budsjettvennlig pris, med tanke på at man kan sende SMS/MMS til stort sett alle land i verden. Men ubegrenset tale og 1 GB data fungerer kun i Norge og EU/EØS.

MyCall EU+

MyCall EU+ fungerer som andre norske mobilabonnement med data, tale, SMS/MMS inkludert i Norge og EU/EØS, men her kan man også ringe i EU/EØS land i tillegg til Sveits, USA, UK og Canada og sende SMS/MMS til hele verden.

Det er også mulig å velge mellom abonnement som inkluderer fra 1 GB mobildata for kr 249,. til ubegrenset data (100 GB med 300 Mbit/s) til kr 699,- per måned.

Dette er abonnementet for deg som ringer mye til vestlige land, men som også ønsker et norsk mobilabonnement som fungerer i EU/EØS også. MyCall EU+ inkluderer ikke data rollover.

MyCall Global

MyCall Global fungerer veldig likt som MyCall EU+, bare at man må velge et spesifikt land man ønsker å kunne ringe til i Midtøsten, Afrika eller Asia - som for eksempel Thailand.

Det inkluderer tale, SMS, MMS og data i Norge og EU/EØS, Sveits og UK, men man kan ringe gratis til landet man velger og inkluderte land, i tillegg til å sende SMS/MMS til hele verden.

Velger man spesifikke land, kan man også få noen nærliggende land inkludert, men ikke alle land gir denne fordelen. Dette abonnementet inkluderer ikke data rollover.

Prisen kan variere avhengig av hvilket land man velger, og man kan velge mellom abonnement som inkluderer fra 500 MB data til 50 GB data, men ikke ubegrenset data.

EU/EØS inkludert

Bruk i EU/EØS er inkludert i abonnementet i tillegg til at de inkluderer bruk i UK og Sveits som en tilleggstjeneste. Alle norske mobilabonnement skal ha EU/EØS inkludert i henhold til Roam Like Home tariffavtalen Norge er del av.

Dermed kan man bruke mobilen innenfor EU/EØS på lik linje som i Norge (Kan ha enkelte restriksjoner på data, antall ringeminutter, SMS og MMS).

Les mer: Vil du vite mer om roam like home? (Kilde, Telia.no)

Dekning: Telia-dekning i Norge

Denne mobiloperatøren har noen unike fordeler, men også noen ulemper man bør være oppmerksomme på. (Foto- Freepik.com)

MyCall bruker Telia sitt mobilnett i Norge for å levere sine tjenester til kunder som bruker mobilabonnementet i Norge. Dersom man befinner seg utenfor Norge, vil en av deres samarbeidspartnere i landet man besøker være ansvarlig for dekningen.

Telia er kjent for å ha bred og stabil dekning, og er best i klassen når det kommer til 5G utbyggingen. 5G har bedre dekning og stabilitet, samt raskere hastighet enn 4G.

Dersom du bor utenfor tettbygde strøk eller store byer, kan det lønne seg å sjekke dekningskartet. Da får man oppgitt teoretisk dekning fra 4G og 5G i området man ønsker å sjekke dekningen i.

Med bred dekning og stabile forhold vil Telia kunne levere mer enn tilstrekkelig nok dekning for store deler av Norges befolkning.

Fordeler

Den største fordelen med OneCall er at de har ulike typer mobilabonnement som alle fungerer til bruk fra Norge til utlandet.

Dette gjør MyCall til en svært fordelaktig mobiloperatør for personer som har dette behovet, men også vil bruke abonnementet til vanlig bruk i Norge.

Fordeler med MyCall:

  • Utlandet: Dersom man ønsker å bruke telefonen for å ringe eller sende SMS/MMS til personer i utlandet, vil MyCall være et godt valg.
  • Fleksibilitet: De tilbyr mange ulike typer mobilabonnement, noe som gjør at de fleste vil finne et passende mobilabonnement.
  • Forhåndsbetalt: De fleste (alle) mobilabonnementene til MyCall er forhåndsbetalte, og lar personer med betalingsanmerkninger bruke disse.
  • Dekning: Telia gir bred dekning i store deler av Norge. 99,5% befolkningsdekning og høy arealdekning.
  • Pris: Svært lave priser dersom man ønsker å kombinere et norsk mobilabonnement med muligheten for å ringe og sende SMS/MMS til utlandet.

Ulemper

Vi finner også noen ulemper med denne mobiloperatøren, men de tilfredsstiller en spesifikk nisje, og dersom man kan benytte seg av MyCall sine tjenester fra Norge til utlandet effektivt, faller noen av disse ifra.

  • Pris: Ikke blant de billigste og beste når det kommer til valuta for pengene når det er snakk om vanlig bruk i Norge og roaming i EU/EØS.
  • Data rollover: Kun data rollover i deres MyCall Norge abonnement, men ikke i EU+ og Global.
  • Tilleggstjenester: Svært få inkludert tilleggstjenester i forhold til for eksempel Talkmore og OneCall.
  • Data / hastighet: Kan inkluderer mindre mobildata til bruk i Norge og EU/EØS, og ha lavere hastighet enn enkelte andre mobilabonnement.
  • Lite barnevennlig: Deres abonnement er mindre barne- og familievennlig enn enkelte andre mobiloperatører kan tilby.

Påfyll og saldo

MyCall er et forhåndsbetalt mobilabonnement som gjør at man må betale på forhånd. De tilbyr flere ulike betalingsløsninger, og man kan betale via internett / mobiltelefonen eller i fysiske butikker som selger MyCall.

Dermed må man i teorien fylle på ''saldoen'' på forhånd, men mange velger vanlige forhåndsbetalte trekk i stedet for å fylle på manuelt.

Da trekker for eksempel utgiften direkte fra bankkortet på forhånd, og man har dermed fylt på sin MyCall saldo. Dette kan også gjøres i fysiske butikker og andre utsalgssteder, men krever at man møter opp i person.

Slik fyller du på saldoen til ditt MyCall abonnement via nettside / MyCall-appen:

  1. Gå til nettsiden eller MyCall-appen.
  2. Logg inn med din brukerkonto ved å fylle inn korrekt brukernavn og passord.
  3. Velg -> «Fyll på Saldo» og velg deretter ønsket betalingsmetode og om du ønsker forskuddsvise trekk fra valgt løsning (dersom tilgjengelig).

Slik fyller du på saldoen til ditt MyCall abonnement via SMS:

  1. Aktiver denne muligheten via ''Min Side'' i MyCall-appen eller nettsiden.
  2. Skriv inn kortinformasjonen til ditt bankkort.
  3. Fyll på med ønsket saldo / abonnement.

Slik fyller du på saldoen til ditt MyCall abonnement via en fysisk butikk:

  1. Finn ut hvilke butikker / kjeder som selger MyCall.
  2. Velg hvor mye du ønsker å fylle på ved å velge blant de ulike ladekortene
  3. Kjøp ladekortet i butikken.
  4. Følg stegene som står på kvitteringen / ladekortet. Dersom du opplever problemer bør du forsøke å ringe MyCall sin kundeservice eller få hjelp av de i kassen (dersom de har erfaring).

Her kan du kjøpe og fylle på MyCall abonnementet ditt

Man kan fylle på MyCall på internett, via SMS eller i fysiske butikker, men kan kun kjøpe / opprette abonnement på internett eller i fysiske butikker, dagligvarekjeder og andre utsalgssteder.

Her kan du kjøpe og fylle på ditt MyCall abonnement / kontantkort:

  • Internett: https://mycall.no/ (Kilde, MyCall.no)
  • Fysiske butikker som: Dagligvarekjeder, bensinstasjoner, kiosker og MyCall sine egne butikker i Oslo. (Undersøk gjerne før du reiser til en butikk)
  • SMS (Kun påfyll): Man kan kun fylle på MyCall abonnement, og ikke kjøpe dette via SMS. (Må ha aktivert denne funksjonen først)

Kontantkort / forhåndsbetalt abonnement: Ingen kredittsjekk

De fleste / alle av MyCall sine abonnement er forhåndsbetalte, og krever dermed ikke en gyldig kredittsjekk, siden man betaler forskuddsvis i stedet for på etterskudd. Dermed kan personer med tyngre betalingsanmerkninger også bruke MyCall.

Vanlige mobilabonnement lar deg som regel betale på etterskudd, og de fleste mobiloperatører benytter denne metoden som standard på de fleste av sine abonnement.

MyCall gjør det motsatt - og har forhåndsbetaling, noe som gjør at man ikke trenger å være kredittverdig, og kan dermed ha så mange betalingsanmerkninger som man vil.

Mange velger derfor MyCall dersom de har problemer med kreditten, da de tilbyr noen av de beste og billigste mobilabonnementene som ikke krever kredittsjekk.

Lær mer: Kredittsjekk også kalt kredittvurdering (Kilde, Datatilsynet.no)

Kundeservice

Kundeservice er ikke viktig før man trenger det, men hvor bra er egentlig MyCall sin kundeservice i forhold til konkurrentene, og hvordan kan man komme i kontakt med MyCall? Det har vi tatt et dypdykk i for å se hvordan de måler seg opp mot andre.

De har noe innsnevret åpningstid i forhold til flere av deres største konkurrenter, men hovedsakelig de største mobiloperatørene. (noe som er å forvente)

Slik kan du kontakte MyCall sin kundeservice:

  • Telefon: +47 96706160 eller 06160
  • E-post: kundeservice@mycall.no
  • Kontaktskjema: Fyll ut deres kontaktskjema på deres nettside. (Man får svar på e-post)
  • Fysiske butikker: MyCall har to fysiske butikker i og rundt Oslo. Her kan man få hjelp og bestille abonnement.

Åpningstider:

  • Man - Fre: 08-16
  • Lør, Søn og helligdager: Stengt

MyCall har fått noe varierte tilbakemeldinger for deres kundeservice og tjenester generelt. Mange er fornøyde, men det er også en del som er misfornøyde. Her havner de litt midt på treet i forhold til sine konkurrenter.

Les også: Finn billigste kontantkort.

Konklusjon: Vår anmeldelse

MyCall skiller seg svært positivt ut fra en rekke andre norske mobiloperatører, men kun dersom man ønsker å ha muligheten til å ringe og/eller sende SMS/MMS til personer utenfor Norge.

De tilbyr 3 ulike typer abonnement, nemlig: MyCall Norge, MyCall EU+ og MyCall Global. Disse lar deg ringe fra Norge til spesifikke land, avhengig av hvilket abonnement du har, og samtidig sende SMS/MMS til alle land.

Vær oppmerksom på at spesifikke vilkår og betingelser gjelder, i tillegg til at det varierer hvilke land som er inkludert i pakken, avhengig av hva man velger. Man får imidlertid svært gode priser i forhold til helnorske abonnement.

Vurder derfor MyCall dersom du har behov for å ringe til utlandet fra Norge eller ønsker å sende SMS/MMS til personer som befinner seg utenfor Norges grenser.

Det er også positivt av de tilbyr forhåndsbetalte mobilabonnement for personer med betalingsanmerkninger, og her er prisene relativt gode i forhold til andre kontantkort / forhåndsbetalte abonnement.

Ut over dette, får man som regel mer valuta for pengene med andre vanlige norske mobilabonnement, selv om MyCall har greie priser for vanlig bruk i Norge og EU/EØS også.

Ofte stilte spørsmål om MyCall

Kan man bruke eSIM med MyCall?

Ja, man kan bruke eSIM med MyCall. MyCall og andre mobiloperatører i Norge tilbyr eSIM og vanlige SIM-kort til sine kunder. Mange velger eSIM, da det er raskere å installere, og mer miljøvennlig enn vanlige SIM-kort.

Hvordan registrerer man seg hos MyCall?

Det kan gjøres via internett på deres hjemmesider eller gjennom applikasjonen deres. Man kan også kjøpe såkalte startpakker og ladekort i ulike fysiske butikker rundt om i landet dersom man har en av disse i nærheten. Det enkleste er imidlertid å bruke internett gjennom mobiltelefonen eller en PC.

Er MyCall norsk?

MyCall er et norsk mobilselskap, men er heleid av Svensk-Finske Telia Company siden 2015. Telia Norge AS er datterselskap av dette selskapet. MyCall tilbyr norske mobilabonnement, men med fokus på bruk til utlandet fra Norge.

MyCall er ikke det samme som Telia, selv om de har samme eierstruktur, men de bruker naturligvis Telia sitt mobilnett, da det er et datterselskap av Telia Company.

Har Telia og Telenor samme dekning?

Nei, Telia og Telenor har ikke samme dekning. De har bygget ut hvert sitt mobilnett, og vil dermed aldri gi eksakt lik dekning noen steder. Den kan imidlertid være såpass lik mange steder, at man ikke merker forskjell under bruk.

Begge bygger ut, drifter og eier sine egne mobilnett. Dekningen kan derfor variere mye enkelte steder, men tilnærmet ingenting andre steder. I byene er den stor sett veldig lik for både Telenor og Telia.