Nysgjerrig på hva OneCall kan tilby av mobilabonnement og andre tjenester? Her får du en komplett oversikt over OneCall sine tjenester, samtidig som at vi skal komme med vår anmeldelse avslutningsvis.
OneCall er kjent for sine mobilabonnement, og da spesielt ''Folkepakka'', som mange vil kjenne igjen fra reklamevideoene som blir vist på TV.
Vi skal introdusere våre lesere for OneCall, fortelle mer om deres priser og samtidig ta et dypdykk inn i fordeler og ulemper med denne mobiloperatøren. Les videre for å vite mer om OneCall og deres mobilabonnement.
Tips: Det anbefales å bytte mobilabonnement ofte - Da kan man få bedre avtalevilkår eller lavere priser. Finn billigste mobilabonnement til ditt bruk her.
OneCall - Priser, dekning og kundeservice
OneCall er en velkjent mobiloperatør som har drevet som mobiloperatør siden 2004, og har derfor mye erfaring. De er i dag delvis eid av Telia konsernet, og er derfor en form for underleverandør av Telia sine tjenester.
De har et stort fokus på familieabonnement, og skiller seg nok mest ut fra øvrige aktører via deres familieabonnement kalt ''Familiepakka''. Det kan gi lave priser for hele familien, og spesielt for storfamilier som ikke har behov for mye data.
OneCall har generelt billige priser, og mange liker derfor OneCall, da de i tillegg har en rekke fordeler og tilleggstjenester. Studenter og familier kan få ytterligere lavere priser, noe som gjør OneCall til en populær mobiloperatør.
Man kan også ta med ubrukt data videre til neste måned med abonnement som har begrenset mengde data. (ikke fri data) Dette gjør at man ofte får mer valuta for pengene.
Dekningsgaranti garanterer at du vil ha tilstrekkelig dekning de første månedene - i tillegg kan man teste ut ''prøvekjøp'' til en usedvanlig lav pris. Da får man 30 GB i 2 måneder til kr 99,- per måned.
Det koster derfor svært lite å teste ut OneCall, og man får også garantert dekning via deres dekningsgaranti eller pengene tilbake i løpet av de første 30 dagene. Det er derfor gratis å teste ut om dekningen er bra eller dårlig - dersom man er misfornøyd.
Mobilabonnement
OneCall selger som sagt hovedsakelig mobilabonnement, men drifter også en nettbutikk som selger utstyr til mobiltelefoner. De tilbyr to ulike typer abonnement, nemlig folkepakka og familiepakka, i tillegg til å ha kontantkort.
Folkepakka er for 1 person, mens familiepakka er et samleabonnement hvor man kan legge til flere brukere, men deler på den inkluderte mobildataen.
Vurder derfor familiepakka dersom din husholdning ønsker et noe rimeligere mobilabonnement, men ikke har behov for mye data med høy hastighet.
Deres abonnement med fast datamengde inkluderer ''Ta med data'', noe som gjør at man kan ta med ubrukt data til neste måned. Nettslett gir deg også hjelp dersom noen andre deler uønsket innhold på nettet.
Høye hastigheter og stabil dekning er noe man kan forvente med OneCall. Det er en mobiloperatør som har fått veldig bra tilbakemeldinger fra sine kunder.
Priser Folkepakka
OneCall er kjent for å ha lave priser, og ligger i det lavere sjiktet for mobilabonnement. De har ikke gjennomgående de laveste prisene, men svært gode priser i forhold til tjenesten man får.
Dette er derfor et trygt valg, dersom man ønsker faste lave priser - men også har lyst på litt tilleggstjenester og en stabil tjeneste.
Dette koster OneCall sine mobilabonnement per måned:
NB! Prisene oppgitt er veiledende, og kan forandre seg. For en gjeldende oversikt til enhver tid, må du selv besøke OneCall sine nettsider. Vi forsøker kontinuerlig å oppdatere prisene slik at de er i henhold til gjeldende priser.
Priser Familiepakka
Familiepakka har andre priser enn abonnement for enkeltpersoner, og jo flere man legger til - dess dyrere blir priser. Familiepakka 2 GB fungerer kun for 2 personer, men de øvrige abonnementene kan brukes av opptil 6 personer samtidig.
Disse abonnementene er veldig rimelige, men inkluderer en mindre mengde data enn individuelle abonnement dersom man er flere medlemmer. Man deler på den inkluderte dataen, og det er ''sjefen'' som bestemmer hvem som får mest data.
Dette koster Familiepakka 2 GB per måned:
- 2 personer: Kr 239,-
Dette koster Familiepakka 4 GB hvis du legger til flere medlemmer:
- 2 personer: Kr 339,-
- 3 personer: Kr 479,-
- 4 personer: Kr 619,-
- 5 personer: Kr 759,-
- 6 personer: Kr 899,-
Dette koster Familiepakka 8 GB hvis du legger til flere medlemmer per måned:
- 2 personer: Kr 439,-
- 3 personer: Kr 579,-
- 4 personer: Kr 719,-
- 5 personer: Kr 859,-
- 6 personer: Kr 999,-
Dette koster Familiepakka 24 GB hvis du legger til flere medlemmer per måned:
- 2 personer: Kr 539,-
- 3 personer: Kr 679,-
- 4 personer: Kr 819,-
- 5 personer: Kr 959,-
- 6 personer: Kr 1 099,-
Dette koster Familiepakka 40 GB hvis du legger til flere medlemmer per måned:
- 2 personer: Kr 689,-
- 3 personer: Kr 829,-
- 4 personer: Kr 969,-
- 5 personer: Kr 1 109,-
- 6 personer: Kr 1 249,-
Dette koster Familiepakka Full data GB hvis du legger til flere medlemmer:
- 2 personer: Kr 849,-
- 3 personer: Kr 1 249,-
- 4 personer: Kr 1 649,-
- 5 personer: Kr 1 999,-
- 6 personer: Kr 2 399,-
Familiepakka endrer pris avhengig av hvor mange medlemmer som er lagt til, men mengden inkludert data forblir lik. Man kan deretter fordele dataen på bestemte medlemmer ved å delegere data der det trengt.
Abonnementet ''Familiepakka Full Data'' gir familien ubegrenset data, men med redusert hastighet. Da får man 100 GB data med 20 Mbit/s, og deretter 3 Mbit/s.
Les mer: Vil du vite mer om familiepakka? les mer her. (Kilde, Onecall.no)
Tilleggstjenester
OneCall har et par tilleggstjenester til mobilabonnement, men litt mindre enn enkelte andre. Noen av disse er inkludert i enkelte abonnement, mens andre må man betale for.
Disse tilleggstjenestene kan være kjekke for enkelte, og er er av fordelene ved å velge OneCall ovenfor andre lavpris-leverandører av mobilabonnement.
Mange har gjerne bruk for noen av disse tilleggstjenestene, mens andre ikke har behov for ekstra tjenester ut over et rent mobilabonnement. Vi har likevel valgt å dykke dypere inn i hvilke tilleggstjenester OneCall kan tilby.
Disse tilleggstjenestene tilbyr OneCall:
- Nettslett: Få hjelp dersom noen sprer innhold om deg på internett. For eksempel bilder eller annen personlig informasjon. Dette er spesielt kjekt for barn, som gjerne ikke vet at man ikke burde dele enkelte ting.
- Ta med data: Data rollover - ta med data videre til neste måned, dersom du ikke bruker hele mengden i inneværende måned. Gjelder ikke for abonnementene med fri data.
- Bruk i EU/EØS: Som med alle andre Norske mobilabonnement, får man også fri bruk i EU/EØS i henhold til abonnementet man har.
- Prøvekjøp: Test ut OneCall til en svært redusert pris. Her får man 30 GB for kr 99,- de første 2 månedene.
- Dekningsgaranti: OneCall garanterer dekning eller pengene tilbake de første dagene.
- Ekstra SIM-kort: Har du behov for et ekstra SIM-kort? OneCall tilbyr SIM-kort og datakort dersom dette er nødvendig mot et tillegg i prisen.
OneCall tilbyr ikke mobilabonnement til bedrifter
Dessverre har ikke OneCall noen mobilabonnement for bedrifter eller andre bedriftsløsninger. Hvis du liker OneCall, kan du vurdere Telia som eier OneCall eller velge blant øvrige mobiloperatører som tilbyr bedriftsabonnement.
Noen av disse er: Ice og Chilimobil.
Dekning og dekningskart
OneCall er eid av Telia, og vil derfor benytte seg av Telia sitt mobilnett. Telia er kjent for sin brede dekning, og leverer i dag stort sett like bra dekning som Telenor eller bedre i enkelte områder.
De har også et ekstremt bra 5G-nett, som bidrar til økt hastighet og bedre stabilitet i storbyer og tettsteder med tilgang til 5G.
Med garantidekningen til OneCall, kan man teste ut mobilnettet til Telia / OneCall i en måned, og få pengene tilbake dersom man er misfornøyd. Kombinert med prøvekjøp til kr 99,- per måned, kan man enkelt og billig teste ut dekningen til OneCall.
De har som regel god dekning i storbyer og tettsteder, men bor man mer utsatt til eller i områder med negative topografiske forhold, kan dekningen bli dårligere. Sjekk også dekningen der du ferdes ofte - da dette er viktig for mange.
Tips: Sjekk dekningskartet til Telia for å finne ut hvor OneCall har dekning via Telia sitt mobilnett. (Kilde, Telia.no)

OneCall har bred deknings via Telia sitt mobilnett, selv langs kysten. (Foto- Pixabay.com)
Fordeler med OneCall
OneCall sin største fordel er kanskje prisen, men for mange familier er det familiepakka! De har også flere tilleggstjenester inkludert i abonnementet, selv om de har lave priser.
Dette er fordelene med OneCall:
- Lave priser: OneCall har gjennomgående lave priser på de fleste av sine abonnement. Ønsker du et budsjettvennlig abonnement, vil OneCall være et godt valg.
- Dekning: Telia-dekning gir økt stabilitet og bedre hastighet.
- Dekningsgaranti: Ikke fornøyd med dekningen den første måneden? Da får du pengene tilbake!
- Familiepakka: Familiepakka gir familier muligheten til å få et veldig billig abonnement, avhengig av antall brukere.
- Ta med data: Ta med deg ubrukt data videre til neste måned (gjelder ikke fri data)
- Nettslett: Få hjelp dersom du opplever at noen har delt ting på internett uten din tillatelse. For eksempel bilder eller personlig informasjon.
- Nettbutikk: Man kan også kjøpe mobiltelefon eller selge sin gamle mobiltelefon i nettbutikken til OneCall.
- Mange valgmuligheter: OneCall har mange valgmuligheter når det kommer til mobilabonnement.
Ulemper med OneCall
OneCall har noen ulemper, derav ingen bedriftsabonnement og litt mindre tilleggstjenester enn dyrere mobiloperatører.
Dette er noen av ulempene med OneCall:
- Ingen bedriftsabonnement: Hvis man ønsker et bedriftsabonnement eller andre kommunikasjonsløsninger for bedrifter, må man finne en annen mobiloperatør.
- Få tilleggstjenester: Selv om OneCall har noen flotte tilleggstjenester, inkluderer de mindre tilleggstjenester enn for eksempel Telenor og Telia.
- Få valg med fri data: OneCall tilbyr kun et abonnement med fri data, i motsetning til en rekke andre leverandører.
OneCall nettbutikk
OneCall driver også en nettbutikk som selger mobiltelefoner og annen elektronisk utstyr knyttet til mobiltelefoner. Her kan man kjøpe eller selge,- nye eller brukte telefoner og nettbrett.
De både kjøper og selger mobiltelefoner og nettbrett, og har noe som kalles for «Mobilpant». Da kan man pante inn sin gamle mobiltelefon, og få avslag i pris på den nye.
Slik kan man spare penger på den nye mobiltelefonen, og samtidig forsikre seg om at den får et nytt hjem. Som regel får man litt mindre i pris enn hvis man selger den på egenhånd, men slipper styr og stress rundt salgt.
OneCall sin nettbutikk selger utstyr som:
- Mobiltelefoner
- Nettbrett
- Smartklokker
- Øretelefoner
- Ladere
- Deksel
- Annet tilbehør
Nettbutikk: Besøk OneCall sin nettbutikk her. (Kilde, OneCall.no)
Kundeservice
Når uhellet først er ute, er det kjekt å kunne komme i kontakt med en kundeservicemedarbeider, men hvor bra er kundeservicen til OneCall? Det har vi funnet ut av ved å teste den, men også lese tilbakemeldinger på internett.
OneCall har fått mye skryt for sin kundeservice, og er en av kundefavorittene til Norske forbrukere når det kommer til mobilbransjen. De har kurante åpningstider, og flere valgmuligheter hvis man ønsker å komme i kontakt med OneCall.
Du kan kontakte OneCall via:
- Telefon: Ring 04300 eller +47 47944444 fra utlandet.
- Chat: Chat med deres chatbot via deres nettside.
- Kontaktskjema: Fyll ut deres kontaktskjema. (Kilde, Onecall.no)
OneCall min side - OneCall app
Via OneCall «Min Side» eller via OneCall appen kalt «OneCall» kan man overvåke forbruket sitt og til sin familie. Det er også mulig å gjøre endringer på abonnementet her, eller inngå nye avtaler.
Appen har fått relativt gode tilbakemeldinger, og folk er tilsynelatende fornøyde med «Min Side» på nettsiden. Herfra kan man styre abonnementet sitt, eller legge til medlemmer i familiepakke.
Det er også herfra man fordeler data på de ulike medlemmene i abonnementet, dersom man har familiepakka.
Tilbakemeldinger fra andre kunder
OneCall gjør det særdeles bra i diverse kundeundersøkelser, og blir ofte bransjevinner eller så ligger de helt i toppsjiktet. De har med andre ord svært fornøyde kunder, noe som reflekteres i deres kundeserviceavdeling.
De har fått vanvittig gode tilbakemeldinger ifølge Norske kundebarometer, som er en kundeundersøkelse fra handelshøyskolen BI i Norge.
Resultater ifølge Norsk kundebarometer i 2025 Kilde, Bi.no):
- Kundetilfredshet: 83,2
- Lojalitet: 89,1
Den som kom på 2. plass fikk henholdsvis, 76,1 i kundetilfredshet og 80 i lojalitet, noe som vitner om hvor fornøyde kundene til OneCall er.
Konklusjon: Vår anmeldelse
OneCall er en eldre mobiloperatør, men som stadig scorer høyt i diverse kundebarometre. De har relativt lave priser, og vil være et godt valg for familier som ønsker et rimelig abonnement.
I tillegg til å ha flotte abonnement for familier, har de også gode avtaler for enkeltpersoner og studenter. Studentpakka vil være et godt alternativ for studenter som ikke har behov for alt for mye data.
Vi liker også at man kan ta med seg data videre til neste måned, dersom man har et abonnement med begrenset data (ikke fri data).
Telia sitt mobilnett gjør også at OneCall har bred dekning, og med dekningsgaranti kan man fint teste ut denne mobiloperatøren, da man får pengene tilbake dersom man er misfornøyd med dekningen.
Med sitt abonnement kalt «prøvekjøp.», kan man teste ut OneCall mot en svært billig pris! Vi anbefaler derfor å forsøke OneCall gjennom deres abonnement kalt «prøvekjøp.», dersom man er nysgjerrig på denne mobiloperatøren.
Ofte stilte spørsmål om OneCall
Tilbyr OneCall eSIM?
Ja, OneCall lar sine kunder bruke eSIM dersom dette er ønskelig. Da slipper man å bruke et fysisk SIM-kort, og får instrukser eller en QR-kode man kan skanne for å installere eSIM på sin telefon.
Vurder derfor eSIM hvis du velger OneCall. Det er enkelt å installere, og man slipper å vente i posten på sitt SIM-kort.
Er OneCall Telia eller Telenor?
OneCall er delvis eid av Telia, og bruker derfor Telia sitt mobilnett. Det er to forskjellige mobilselskap, men med samme eiere. OneCall er Telia sitt lavpris-selskap, og selger derfor abonnement med en lavere kostnad enn Telia.
De har ulike fordeler, ulemper og tjenester, selv om begge bruker Telia sitt mobilnett.
Hvordan si opp abonnementet på OneCall?
Dersom du er misfornøyd med tjenesten, kan du si opp abonnementet inne på «Min Side» eller via appen til OneCall. Det er også mulig å kontakte kundeservice via mobiltelefon for å si opp sitt mobilabonnement.
Husk at OneCall har en dekningsgaranti, og dersom du velger å si opp ditt abonnement på grunn av dårlig dekning, får du pengene tilbake de første 30 dagene.
Hvor mye koster OneCall i måneden?
OneCall koster fra kr 99,- per måned for prøvekjøp til mer enn kr 2 000,- i måneden for familiepakka. Familiepakka tillater 6 personer på ett abonnement, og vil derfor kunne koste mye, dersom man velger de største pakkene.
OneCall har generelt lave priser, og vil være et godt valg for de som ønsker å holde månedskostnadene lave.