Phonero

Phonero er en mobiloperatør som tilbyr mobilabonnement og bedriftsløsninger til Norske bedrifter. De bruker Telia sitt mobilnett, og kan levere mange spennende løsninger til små, mellomstore og store bedrifter.

Bilde fra lofoten med en fotballbane og kystenPhonero logo

Vi har ingen samarbeid med Phonero

Sist oppdatert tirsdag 4. november 2025 kl. 12:02

Phonero er en av Norges mest kjente mobiloperatører for bedrifter, og har lenge levert bedriftsløsninger og mobilabonnement til Norske selskaper. De tilbyr moderne og fleksible løsninger for små og store bedrifter.

Med fokus på lave priser, fleksible løsninger og kundeservice, har Phonero blitt en kundefavoritt blant mange norske bedrifter.

Gjennom Telia sitt mobilnett får man stabil dekning og høye hastigheter. Vi har sett nærmere på denne mobiloperatøren. Les mer for å vite mer om Phonero sine tjenester.

Tips: Det kan også være lurt å bytte mobilabonnement som privatperson. Finn beste og billigste mobilabonnement her - sammenlign priser.

Phonero: Bedrift, priser og dekning

Vi skal fortelle mer om Phonero sine tjenester i denne artikkelen, slik at våre lesere får vite mer om prisnivået, tjenestene og bedriftsløsningene. Phonero tilbyr ikke private mobilabonnement til den generelle befolkningen.

De er kjent for å ha kompetitive priser, og tilbyr svært fleksible løsninger hvor man stort sett kun betaler for de tjenestene og integrasjonene bedriften har behov for.

Slik kan små og mellomstore bedrifter som gjerne har svært spesifikke behov, slippe å betale mer enn nødvendig.

Med Telia sitt mobilnett får man også bred dekning, i tillegg til et svært godt utbygd 5G-nett, noe som fører til høyere hastighet i store deler av Norge. Slik kan de ansatte bruke mobilen effektivt.

De tilbyr en rekke bedriftsløsninger som bedriftsnett, integrasjon med CRM systemer og diverse andre ting som mange bedrifter gjerne har behov for. Dette er en fleksibel mobiloperatør som tilbyr et bredt spekter av tjenester.

Mobilabonnement for bedrifter

Phonero (Kilde, Phonero) tilbyr flere spennende og budsjettvennlige mobilabonnement for bedrifter, og vil ofte være et fordelaktig valg for bedrifter som ikke ønsker å betale for mye.

Prisene er svært kompetitive, selv om det finnes billigere leverandører - dersom man kun har behov for mobilabonnement, men ikke tyngre bedriftsløsninger, som Phonero også kan tilby i motsetning til mange andre operatører.

Deres mobilabonnement med begrenset data inkluderer også data rollover og alle vanlige mobilabonnement inkluderer ''Roam Like Home'' (Kilde, MyCall.no), slik at man kan bruke mobiltelefonen i EU/EØS og Storbritannia uten økt kostnad.

Dermed kan man bruke mobiltelefonen fritt i Norge og EU/EØS - så lenge abonnementet tillater det, i henhold til inkludert mengde data, siden fri tale, SMS og MMS naturligvis er inkludert i prisen.

De tilbyr også store mobilabonnement med store mengder høyhastighetsdata, og deretter fri data med 3 Mbit/s. Deres største abonnement kalt ''Ubegrenset Maks'', inkluderer hele 300 GB mobildata med høy hastighet!

Dette er ekstremt mye, og vil være mer enn nok for de fleste ansatte, selv med høyt forbruk av mobildata. Deretter kan man bruke mobildata med 3 Mbit/s, noe som er nok til å utføre enkle og vanlige oppgaver.

Priser

Prisene til Phonero er svært kompetitive, og her får man faste lave priser på vanlige mobilabonnement. Deres vanlige mobilabonnement koster fra kr 249,- ekskl. MVA til kr 629,- ekskl. MVA.

Selv om de ikke er de billigste når det kommer til alle datamengder, har de blant de laveste prisene i markedet på flere av deres abonnement.

Spesielt deres abonnement med 300 GB mobildata med høy hastighet er svært spennende for ansatte og bedrifter som har behov for mye data.

Dette koster Phonero sine mobilabonnement (Standardpriser):

NB! Prisene oppgitt er veiledende og i henhold til standardpriser. og bindingstid Man kan i enkelte tilfeller forhandle bedre priser. For eksakte priser må man kontakte Phonero eller snakke med en selger.

Prisene oppgitt er standard-priser, og det kan være rom for forhandlinger dersom man ønsker flere tjenester og abonnement eller lengre bindingstid. Disse prisene fordrer som regel 24 måneders bindingstid.

Dekning: Full Telia-dekning

Phonero er eid av Telia, og vil dermed bruke Telia sitt mobilnett. Her får man full Telia-dekning, noe som kan være svært fordelaktig for mange bedrifter. De har et bredt 5G-nett, som fører til høye hastigheter i store deler av Norge.

Over 99% av Norges befolkning vil ha Telia-dekning i sitt hjem, og svært mange av Norges arbeidsplasser vil også kunne få dekning fra Telia i varierende grad.

Det kan imidlertid lønne seg å sjekke om man faktisk har dekning fra Telia i sitt område før man binder seg i 24-36 måneder, såfremt kontrakten ikke tilsier at de kan garantere for at dekningen er tilstrekkelig.

Tips: Sjekk dekningskartet til Telia (Kilde, Telia.no) - slik kan du undersøke dekningen i området din bedrift og dine ansatte opererer.

Data Rollover

Data rollover er inkludert i abonnement med begrenset data (ikke fri data). Da kan man ta med seg ubrukt mobildata fra inneværende måned videre til neste måned. Dette kan være fordelaktig for bedrifter ved varierende bruk.

Slik kan man unngå å bruke penger unødvendig, dersom man for eksempel har litt data til overs fra forrige måned, kan dette være nok til å klare seg ut resten av måneden.

Bruk i EU/EØS og Storbritannia

Phonero sine abonnement inkluderer bruk i EU/EØS, noe som gjør at de ansatte kan dra på jobbreiser i EU/EØS og Storbritannia, og fremdeles være tilgjengelig og produktive.

Dette kommer godt med for mange bedrifter som opererer i land utenfor Norge, da man unngår unødvendige utgifter eller overraskelser på fakturaen.

Vær oppmerksom på at det fremdeles kan være noen former for restriksjoner i forhold til hva som er inkludert i Norge, og hva som kan brukes i EU/EØS. Les derfor avtalen før du signerer dersom bruk i EU/EØS er viktig for din bedrift.

Les mer: Roam Like Home

Bedriftsløsninger / bedriftsnett / sentralbord

Mange bedrifter trenger tyngre kommunikasjonsløsninger og telefonitjenester. (Foto- Freepik.com)

I tillegg til mobilabonnement tilbyr de også en rekke andre løsninger for bedrifter som bedriftsnett og andre integrasjonsløsninger. Vi skal også ta et dypdykk inn i noen av disse, og fortelle mer om hva man kan forvente av tjenester.

Prisen for disse kan variere svært mye, avhengig av behovene til bedriften og størrelsesordenen. Noen bedrifter har gjerne kun behov for noen få tjenester, mens større bedrifter ofte må ha flere av disse.

Phonero kan skreddersy en pakke til din bedrift som vil oppfylle bedriften sine behov på best mulig måte. Dersom man trenger en totalleverandør av internett, telefoni og andre tjenester - kan det i noen tilfeller lønne seg å vurdere en annen tilbyder.

Phonero leverer imidlertid mange spennende bedriftsløsninger som for eksempel:

  • Mobiltelefoni
  • Bedriftsnett
  • Sentralbord og kommunikasjonsplattform
  • Skybasert telefoniløsning med viderekobling, køsystem og bedriftskatalog
  • Kostnadskontroll og brukeradministrasjon
  • Tilpasning og rådgivning for spesialbehov
  • Integrering med CRM systemer og andre systemer

Dette er noen av de største og vanligste tjenestene som Phonero kan tilby, men de kan også skreddersy enkelte løsninger ved behov.

Les også: Telia Mobil for privatpersoner.

Priser

Phonero har noen standardpriser for tilleggstjenester og bedriftsløsninger, og her betaler man ikke mer enn nødvendig. Man kan skreddersy en pakke som dekker behovene bedriften har, og betaler kun for tjenestene man bruker.

I mange tilfeller kan man forhandle til seg egne avtaler hvor prisen fastsettes ut i fra behovene til bedriften, antall brukere og særegne vilkår. Det er også mulig å forsøke å forhandle prisen, dersom man ønsker å unngå bindingstid eller har store behov.

Prisene vil derfor bli fastsatt ut i fra den totale pakken, selv om de har standardpriser på mange av sine tjenester.

Tilleggstjenestene koster alt fra kr 39,- per tjeneste til kr 1990,- for etablering av enkelttjenester. Den samlede summen vil derfor kunne variere enormt i forhold til behovene til bedriften og antall tjenester man har behov for.

Les mer: Vil du vite mer om prisene på tilleggstjenestene til Phonero? (Kilde, Phonero.no)

Ingen private abonnement eller tjenester

Phonero tilbyr ikke private mobilabonnement eller andre tjenester myntet på privatpersoner. Dette er en bedrift som i hovedsak kun selger tjenester til andre bedrifter (B2B).

Dermed må man finne en annen mobiloperatør dersom man ønsker et privat mobilabonnement. Man kan imidlertid bruke jobbtelefonen privat også, men da må det fordelsbeskattes eller gis i gave fra bedriften.

Fordeler

Phonero er en mobiloperatør som har flere fordeler enn ulemper, noe vi skal fortelle mer om. Mange er svært fornøyde med deres kundeservice og prisene på Phonero sine tjenester.

Dette er fordelene med Phonero:

  • Pris: Svært kompetitive priser - eller lave priser i enkelte tilfeller.
  • Fleksibilitet: Her betaler man kun for tjenestene man bruker, noe som gir fleksibilitet for deres kunder.
  • Mange tjenester: Phonero tilbyr mange tjenester innenfor telefoni og bedriftsløsninger knyttet til kommunikasjon.
  • Telia-dekning: Med Telia-dekning vil man ha bred 4G og 5G dekning i store deler av Norge.
  • Kundeservice: Phonero har fått gode tilbakemeldinger for deres kundeserviceavdeling, og har også en døgnåpen vakttelefon.
  • Mobilabonnement: Deres mobilabonnement har gunstige vilkår, og det største abonnementet inkluderer ekstremt mye mobildata til en lav pris.
  • Integrering: Phonero sitt bedriftsnett kan integreres i en rekke systemer som ulike CRM-systemer, Google Kalender og andre ting.
  • Skreddersy løsninger: De tilbyr tilpassede løsninger og kan skreddersy tilbud til din bedrift.
  • Nettbutikk: Phonero har en nettbutikk hvor deres kunder kan bestille utstyr til mobiltelefoner og mobile bredbånd. Av og til har de gode kampanjer.

Ulemper

Som med alt annet i verden - finner vi også noen ulemper med Phonero. De er imidlertid relativt få, men vi finner noen. Bindingstid som standard er en av disse, selv om det er bransjestandard på B2B abonnement.

Dette er ulempene med Phonero:

  • Bindingstid: De opererer med bindingstid som standard, noe som ofte er en forutsetning for å få de beste prisene. Denne er ofte på 24 måneder, men kan være lengre.
  • Ikke totalleverandør: For mange bedrifter vil Phonero være en totalleverandør, men ikke alle. De tilbyr mange telefoni og kommunikasjonsløsninger, men lite ut over dette.
  • Få mobilabonnement: Phonero tilbyr et mindre utvalg av mobilabonnement enn enkelte andre operatører, men de fleste vll finne et passende abonnement her.

Phonero nettbutikk

Phonero har også en nettbutikk hvor bedrifter kan kjøpe utstyr knyttet til mobiltelefoni og mobiltelefoner. De selger blant annet mobiltelefoner og hodetelefoner.

Dette gjør at bedriften din kan få stort sett alt av utstyr knyttet til mobiltelefoni levert fra Phonero, noe som kan være fordelaktig for enkelte bedrifter som ikke ønsker å forholde seg til flere forhandlere.

Av og til har de også fordelaktige kampanjer som gjør at bedriften din kan spare penger.

Phonero sin nettbutikk (Kilde, Phonero.no) selger blant annet:

  • Mobiltelefoner
  • Hodetelefoner
  • Routere til mobilt bredbånd
  • Smartklokker
  • Mobiltilbehør
  • Nettbrett

Phonero min side / app

Phonero lar din bedrift og/eller dine ansatte laste ned en applikasjon eller logge inn på min side. Herfra kan de foreta endringer på abonnementet, bestille nye tjenester eller holde oversikt over forbruket.

De har også utviklet en applikasjon for bedriftsnettet som heter «Bedriftsnett Phonero». Herfra kan den ansatte få økt oversikt over hvem som ringer, se om kollegaer er opptatt, og en rekke andre oppgaver.

Det kan derfor være fordelaktig å laste ned denne applikasjonen også, da den kan gi økt oversikt, forbedre produktivitet, og forenkle hverdagen til den ansatte.

Les også: Billigste kontantkort.

Kundeservice

Kundeservice er viktig for mange bedrifter, da man gjerne må fikse problemer eller ha muligheten til å bestille nye løsninger så fort som mulig. Tilgjengelighet og kompetanse blir derfor viktig.

Phonero har en relativt alminnelig åpningstid for vanlige henvendelser, men har også en vakttelefon som er tilgjengelig døgnet rundt - dersom man har behov for umiddelbar assistanse.

Slik kan du kontakte Phonero sin kundeserviceavdeling:

  • Telefon: 04500
  • Vakttelefon fra utlandet: +47 940 04500
  • Min side: Logg inn på min side og send de en kundehenvendelse herfra

Åpningstider:

  • Vanlige henvendelser: Mandag til Fredag - 09-15
  • Vakttelefon: Døgnåpent

Hvor fornøyde er deres kunder med deres kundeservice?

Phonero har fått svært mange gode tilbakemeldinger fra sine kunder, og stakk av med en bransjeseier (bedriftstelefoni) i EPSI sin kundeundersøkelse for 2025. (Kilde, Epsi-norway.org)

Vi kan dermed gratulerer Phonero, og også trygt påstå at de leverer en god tjeneste med en kompetitiv kundeserviceavdeling. De fikk hele 74,8 i kundetilfredshet, noe som er nesten 3,5 poeng med enn bransjegjennomsnittet.

Phonero vil derfor være et trygt valg for de fleste bedrifter, men sørg for å lese avtalen godt før du signerer, da avtaler mellom bedrifter ikke er omfattet av forbrukerlover.

Oppsummering: Vår anmeldelse

Phonero er en av de beste mobiloperatørene for bedrifter som også har behov for ytterligere tjenester, og noen av deres mobilabonnement er blant de beste på markedet.

Vi liker spesielt deres største mobilabonnement med hele 300 GB mobildata med høy hastighet til en svært lav pris. Her får man virkelig valuta for pengene dersom den ansatte eller bedriften trenger mye mobildata med høy hastighet.

De tilbyr også mange spennende bedriftsløsninger knyttet til mobiltelefoni og kommunikasjonsløsninger, og er en av de bedriftene med størst fleksibilitet. De er imidlertid ikke en totalleverandør av internett, mobiltelefoni og andre tjenester.

Vurder derfor Phonero dersom de har løsningene din bedrift har behov for, og hvis bedriften kan skalere videre med Phonero sine løsninger! Vi anbefaler å forsøke å planlegge for skalering - sjekk derfor om Phonero tilbyr nok løsninger.

Ut over dette er Phonero en flott mobiloperatør som generelt har lave priser, og kan skreddersy tilbud til din bedrift. De opererer som regel med bindingstid på 24-36 måneder for å få de beste prisene.

Man kan imidlertid kontakte Phonero eller en selger for å forsøke å få til en avtale uten bindingstid, men da kan prisene bli noe høyere. Vi kan anbefale Phonero for mange norske bedrifter, og de ble i tillegg bransjevinner i EPSI sin kundeundersøkelse.

Ofte stilte spørsmål om Phonero

Er Phonero eid av Telia?

Ja Telia eier Phonero. De ble kjøpt opp av Telia i 2016, noe som lot Telia fokusere mer på bedriftsmarkedet gjennom en dedikert bedrift. Mange av de største mobiloperatørene eier eller er deleier av mindre mobilselskap.

Dette kan hjelpe mindre bedrifter å skalere, og bidrar også til at de største mobiloperatørene kan tilegne seg nye kunder via de mindre selskapene.

Er Phonero bra?

Ja, Phonero er generelt en bra mobiloperatør for mange bedrifter. Det eneste direkte negative; er at de som selskap, ikke er en totalleverandør av bedriftstjenester innenfor telefoni, integrering og internettløsning.

De tilbyr imidlertid et bredt spekter av telefoni- og kommunikasjonsløsninger, men kan ikke leverer tjenester knyttet til vanlig bredbånd osv.

Er Phonero kun for bedrifter?

Ja, Phonero er en mobiloperatør som kun leverer tjenester til bedrifter (Såkalt B2B). Man kan derfor ikke inngå vanlige avtaler om mobilabonnement som privatperson med Phonero.

Dermed må man benytte seg av andre mobiloperatører som for eksempel Talkmore eller Happybytes.

Hvilke abonnement tilbyr Phonero?

Phonero tilbyr flere mobilabonnement, og abonnement på ulike bedriftsløsninger. Da betaler man for tjenesten månedlig eller i forhold til hvor mange ansatte det er som bruker tjenesten ved at man kan legge til flere brukere.

Man kan for eksempel abonnere på bedriftsnett, sentralbord og mobilabonnement. Her kan man selv velge hvilke tjenester man vil abonnere på, og hvor mange som skal bruke tjenesten.